Breakthrough Fuar Dışında, Charter’da
Dünyanın hidrojen yakıt hücreli ilk süperyatı olarak tanıtılan Breakthrough, 2025’in ilk yarısında teslim edilmişti. 7.200 GT üzerindeki hacmi ve çevreci tahrik sistemiyle dikkat çeken yatın, fuarda sergilenmesi bekleniyordu. Ancak yatın geçtiğimiz haftalarda “in-house” satış yoluyla el değiştirmesi ve Edmiston portföyünde özel kiralamaya açılmasıyla katılımı iptal edildi.
Breakthrough’ın bu yılki Monaco Yacht Show’a katılmaması, sadece fuar katılımcı listesini değil, genel hacim ve ortalama uzunluk verilerini de etkiledi.
Mar: En Büyük Yat Ünvanını Aldı
Feadship’in yokluğunda listenin zirvesine, Benetti tarafından üretilen 107 metrelik Mar yerleşti. İlk olarak 2020’de “Lana” adıyla denize indirilen yat, şu an Mar ismiyle faaliyet gösteriyor. 3.900 GT hacme sahip yat, 16 misafiri ağırlayacak kapasitede ve 34 kişilik mürettebatla hizmet veriyor.
Benetti’nin iç ve dış tasarımını üstlendiği Mar, çelik gövde ve alüminyum süperyapısıyla üretilmiş olup, maksimum 18,5 knot hıza ulaşabiliyor. 300.000 litre yakıt kapasitesine sahip yat, yaklaşık 5.500 deniz mili menzile sahip.
Verilere Göre Geriye Dönüş
Yat fuarında sergilenecek 100 metre üzeri süperyat sayısı geçen yıl üç iken, bu yıl sadece bir adet kaldı. Toplamda 115 süperyatın yer aldığı fuarda, ortalama yat boyu 48 metreye geriledi. Filonun toplam hacmi ise geçen yıla göre 12.000 GT azalarak 74.807 GT’ye düştü.
Monaco Yacht Show 2025’te öne çıkan diğer büyük süperyatlar arasında; Corsair Yachts üretimi 90.1 metrelik Nero ve Oceanco yapımı 90 metrelik Luna bulunuyor.
Yeni Katılımcılar ve İlk Gösterimler
Bu yıl fuarda 44 yeni yat ve 25 ilk gösterim gerçekleşecek. Bunlar arasında öne çıkanlar:
Feadship’in 79.5 metrelik Valor modeli
Admiral tersanesinden 78 metrelik Amalya ve 72 metrelik Giorgio Armani süperyatı
Perini Navi üretimi 61.4 metrelik yelkenli Katana
Heesen’in 55 metrelik Solemates
Golden Yachts’ın 60 metrelik O’Madeleine
Fuara ilk kez katılacak dikkat çekici yatlar arasında ise Boardwalk, Regina d’Italia, Wedge Too, Lady Marina, Marala ve Bel1 bulunuyor.
Sergi, Yenilik ve Geçmişin Kesişimi
Bu yılki Monaco Yacht Show, hem teknolojik ilerlemeleri hem de tarihî klasikleri bir araya getirerek çok katmanlı bir vitrin sunuyor. Breakthrough’ın katılmaması, sürdürülebilirlik konusundaki vitrin etkisini kısmen azaltmış olsa da, mevcut portföydeki çeşitlilik ve nitelik dikkat çekiyor.
İLGİLİ HABERLER
Monako Yat Fuarına Damga Vuran 3 Yat Tasarımı
Monako Yat Fuarı, her yıl olduğu gibi bu yıl da göz alıcı yatların sergilendiği prestijli bir etkinlik olarak dikkat çekiyor....
Monako Yat Fuarı 2025: 34. Yılında Rekor Katılımla Port Hercules’te
Monako’nun Port Hercules limanında düzenlenen Monaco Yacht Show, 1991’den bu yana süperyat dünyasının en prestijli buluşmalarından biri olmayı sürdürüyor. Bu...
Feadship ‘Breakthrough’: Monaco’dan Çekildi İddiası Doğru Mu?
118,8 metrelik Feadship yapımı ‘Breakthrough’ için sosyal medyada “Monaco Yacht Show’dan çekildi” iddiaları gündeme geldi. Ancak etkinliğin resmî listesinde tekne...
Göcek’te Fiyatlar Monaco’yu Geçti: Marina Krizi Derinleşiyor
2025 sezonunda Göcek’te marina ücretleri rekor seviyeye ulaştı. Günlük 1.200 €’ya çıkan fiyatlar, Monaco’yu geride bıraktı. Yat sahipleri rotayı Yunanistan’a...
Süperyat Dünyasının Gözü Monaco’da: Yacht Show 2025 Detayları
Monaco’nun Port Hercules limanı, eylül ayında süperyat endüstrisinin en prestijli buluşmalarından biri olan Monaco Yacht Show’a ev sahipliği yapacak. 1991’den...
Monako Yat Fuarı Sonrası İçin Oteller, Restoranlar ve Yapılacaklar
Monako Yat Fuarı'na gidenler için teknelerin gösterisinin ardından yapılabilecekler rehberi hazırladık. Yat fuarından sonra biraz daha zaman ayırabilenler için Monako'daki...
Alibaba’nın Kilit İsmi Michael Evans’ın Yatı Monako’ya Yola Çıktı
Alibaba'nın kilit ismi, yönetim kurulu üyesi J. Michael Evans, lüks yatı ile Bodrum ve Göcek'ten sonra Fethiye'ye geçti. Evan'ın lüks...



















































