Denize indirme öncesi testler
Dinçol, her yatın denize indirilmeden önce kapsamlı testlerden geçirilmesi gerektiğini vurguladı:
“Gövdenin su kesimi, makine ve jeneratör sistemlerinin çalışırlığı, sintine pompaları ve geçiş noktaları mutlaka kontrol edilir. Ayrıca ilk denge ölçümleri yapılarak teknenin plana uygun şekilde suya oturup oturmadığı gözlemlenir.”
Olası nedenler

Batışın ilk akla gelen teknik nedenlerine değinen Dinçol, su sızdırmazlık sorunları, ağırlık merkezinde dengesizlik veya tamamlanmamış montajların etkili olabileceğini ifade etti. “Genellikle tek bir küçük hata bu ölçekte batışa yol açmaz, birkaç küçük faktör birleşir” dedi.
Stabilite ve mühendislik hataları
Stabilite hesaplarının önemine dikkat çeken Dinçol, bu hesapların bilgisayar analizleri ve denge deneyleriyle yapıldığını, hem seyir güvenliği hem de konfor için kritik olduğunu belirtti. “Yapım sürecinde küçük bir mühendislik hatası tek başına batışa yol açmaz, ancak farklı unsurlar üst üste geldiğinde sonuç ağır olabilir” değerlendirmesinde bulundu.
Yana yatma görüntüsü
Olay anında güvenlik kameralarına yansıyan yana yatma görüntülerine ilişkin Dinçol, “Bu görüntü ağırlık merkezinde sorun olduğuna işaret edebilir ama tek başına kesin delil sayılmaz. Bazen açık bir kapaktan ani su girişi ya da simetrik olmayan yükleme de aynı etkiyi yaratabilir” dedi.
Kurtarma süreci ve sektöre uyarı
Bu boyuttaki bir yatın batışı sonrası öncelikle çevre kirliliğini önlemek için yakıt ve yağ bariyerlerinin çekildiğini, ardından profesyonel ekiplerin özel ponton ve vinç sistemleriyle tekneyi yüzdürerek karaya aldığını belirten Dinçol, sektöre de uyarıda bulundu:
“Denize indirme öncesi prosedürlerin daha standart hale getirilmesi ve ek testlerin rutinleşmesi faydalı olacaktır. Böylelikle bu tür riskler minimuma indirilebilir.”
İleriki Süreçte Neler Olacak?
Dinçol, klas kuruluşları ve sigorta eksperlerinin olay sonrası devreye girdiğini, bağımsız incelemelerle nedenin ortaya çıkarıldığını da hatırlattı.
YatMarina.com.tr – ÖZEL
İLGİLİ HABERLER
Med Yılmaz YatMarina’ya Konuştu: Dolce Vento’da GM İncelemesi Öne Çıkıyor
Denize indirilmesinden kısa süre sonra batan Dolce Vento adlı motoryatın yapımını üstlenen Med Yılmaz firmasının genel müdürü Hamza Yılmaz, YatMarina’ya...
24 Metrelik Dolce Vento Neden Battı? Gemi Mühendisi Gözüyle Son 15 Dakika
Karadeniz Ereğli’de denize indirildikten kısa süre sonra batan 24 metrelik lüks yat Dolce Vento ile ilgili teknik sorularımızı Gemi Mühendisi...
5 Ayda Yapıldı, Dakikalar İçinde Battı: 24 Metrelik Yat Karadeniz’in Sularına Gömüldü
Zonguldak’ın Karadeniz Ereğli ilçesinde yapımı tamamlanan 24 metrelik lüks yat Dolce Vento, denize indirildikten sadece 15 dakika sonra alabora olarak...
Ereğli’den İspanya’ya: Yat Batıklarında Ortak Nokta Mühendislik Hassasiyeti
Ereğli’de yaşanan son batık olayının ardından gözler, yatlarda salma ve gövde dayanımı konularına çevrildi. Bu tartışmalar, 2015’te İspanya açıklarında Oyster...
















































