Overmarine Group tarafından üretilen Mangusta 165 REV serisinin ilk ve tek 6 kabinli örneği olan N1, sadece performansıyla değil, tasarım anlayışıyla da dikkat çekiyor.
Zamansız Tasarıma Cesur Bir Yorum
N1 hakkında ilk açıklama, Overmarine Group CEO’su Maurizio Balducci‘den geldi. Balducci, Mangusta 165 REV’i “evrelik” nitelikte bir model olarak tanımlarken, bu tasarımda önceki Mangusta 165 modelinin DNA’sının korunduğuna vurgu yaptı. Tasarım, Lobanov Design ve merhum Stefano Righini’nin estetik anlayışını yansıtacak şekilde geliştirildi.
Agresif ve Sportif Kimlik
Dışarıdan bakıldığında klasik Mangusta çizgileri göze çarpsa da, N1 daha hacimli yapısıyla fark yaratıyor. Eski lüks spor arabalarından ilham alan akışkan hatlara sahip bu yat, sadece estetik açıdan değil, teknik olarak da öncü. İç ve dış hacimlerin kesintisiz bağlantısı, lükse ve sosyal yaşam alanlarına verilen önemi gösteriyor.
Denizle Kurulan Kesintisiz Bağ
Yatın beach club bölgesinde hamam, su oyuncakları için depolama alanları, Minotti sehpalar ve B&B koltukları bulunuyor. Sundeck, orijinal 165 modeline göre 9 metrekare daha büyük. Sonsuzluk havuzu, bar ve oturma alanları bu bölümde dikkat çekiyor.
Doğal Işıkla Gelen Derinlik
Ana salon, tavanının tümüne kadar uzanan cam panellerle donatılmış. Yemek bölümü, bar ve oturma alanı minimalist ve rafine zarafet anlayışıyla birleştirilmiş. Nubuk, lake, füme ayna ve pelüş halı gibi seçkin malzemelerle zenginleştirilmiş.
92 m²’lik Master Suite
Yat sahibine özel 92 metrekarelik master suit, ana güvertede konumlandırılmış. Yan camlarla aydınlatılan bu alan, adeta bir loft daire havasında. Beyaz oniks kaplamalı banyo, çalışma alanı, oturma bölümüyle birleştirilerek maksimum konfor sağlanmış.
Performans: Hız ve Verimlilik
N1, 4 adet Rolls Royce 2600 HP MTU motor ve 4 adet Kongsberg-Kamewa su jetiyle 34 knot hız yapabiliyor. Önceki modellere göre yakıt tüketimi yaklaşık %30 azaltılmış durumda. Stabilizatör sistemi sayesinde her seyirde dengeli bir deneyim sunuyor.
Seri Değil, Kışiye Özel
Mangusta Yachts, her modeli bireysel olarak geliştiren butik bir tersane. N1, beş yıllık bir çalışmanın sonucu ve sahibi tarafından kişiselleştirilmiş detaylarla öne çıkıyor.
Yatın Gündem Olmasının Nedeni
N1 adlı yatın kamuoyunun odağına yerleşmesinin başlıca sebebi, Bakan Ersoy’un gazeteci Ahmet Hakan’la birlikte Yunanistan’daki Zea Marinası’nda görüntülenmesi oldu. Hürriyet Genel Yayın Yönetmeni Ahmet Hakan, bu ziyareti “protokolsüz, korumasız ve Yunan makamlarına bildirilmeden gerçekleşen bir Atina turu” olarak tanımladı. Ersoy bu tür gezileri, “rakip ülkelerdeki turizm uygulamalarını yerinde incelemek” amacıyla yaptığını belirtti.
Hakan’ın yazısından sonra sosyal medyada çok sayıda eleştiri yapıldı. AK Parti içinde de bu geziye tepki gösteren isimler oldu. Örneğin, eski milletvekili Şamil Tayyar, şu ifadeleri kullandı:
“Gazze katliamı sürederken, hayat bu kadar pahalıyken, bir bakanın Yunan adasında lüks yatla tatil fotoğrafı çok rahatsız edici. Adına ‘röportaj buluşması’ dense de tevil götürmez.”
Bakan Ersoy ise bu seyahatlerin tüm harcamalarını şahsen karşladığını ifade ederek, devlet kasasından çıkan bir ödenek olmadığını belirtti.
















































































