Yaklaşık 3 Yıldır Süren Hukuki Mücadele Sona Yaklaşıyor
Mahkemede, PHI’nin gerçek sahibi olan Sergei Naumenko ve şirketi Dalston Projects Ltd, teknenin haksız şekilde el konulduğunu ve bu durumun A1P1 Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi kapsamında özel mülkiyete hak ihlali teşkil ettiğini savundu. Ayrıca, hükümetin Naumenko’nun “Putin’e yakın biri” olduğunu ileri sürmesinin kanıtlanabilir bir temele dayanmadığı vurgulandı.
Mahkeme, daha önceki kararlarında bu iddiaları reddederek PHI’nin “Rusya bağlantılı kişi” olduğu gerekçesiyle yasal şekilde el konulduğu görüşünü savundu.

Yüksek Mahkeme Aşaması Başladı
16 Ocak 2025 tarihinde başlayan Yüksek Mahkeme duruşmasında, Naumenko’nun avukatları kaldırılacak ilk engelin kanıt gerektiren bir kriter oluşturmadığını, hükümetin el koyma kararının yeterince gerekçelendirilmediğini ileri sürdü. Diğer yandan, İngiltere Devleti “bu tip muhteşem deniz araçlarına getirilen kısıtlamanın mülkiyet hakkını elinden almak anlamına gelmediğini, sadece kullanım hakkını sınırlandırdığını” savundu.Yüksek Mahkeme kararı, duruşmanın tamamlanmasından sonra yaklaşık 6–8 hafta içinde açıklanması bekleniyor.
Süperyatın Durumu ve Teknik Bilgiler
Phi, 2021 yılında Royal Huisman tersanesinde denize indirildi ve tahmini 55 milyon ABD Doları (yaklaşık 38 milyon İngiliz Sterlini) değerinde. 495 GT hacme sahip olan yat, teknenin altın oran felsefesiyle tasarlanmış yapısı, Cor D. Rover tarafından çizilen dış görünümü ve Lawson Robb iç tasarımıyla dikkat çekiyor. Hız alanında 22 knot’a ulaşabilen iki MTU motor bulunmakta ve 12 misafir ile 11 mürettebat kapasitesine sahip.
Yıllar süren bekleyiş, bakım maliyetleri, sigorta yetersizliği ve yapıdaki bozulmalarla birleşince, PHI limanda önemli hasar belirtileri göstermeye başladı. Gövdesinde paslanma, üst yapıda iskele kurulumları ve yine yetersiz bakım kaynaklı riskler rapor edilmiş durumda.












































